Blog

Sağlıklı Kiloda Kalmak İçin 10 İpucu

Bu içerikte sizlerle paylaşacağımız ip uçlarını derleyen ve Twitter üzerinden paylaşan Dr. Mehmet Öz'ü tanımayan pek kimse yoktur yine de biz tanımayanlar için kısaca bilgi verelim.

Mehmet Öz Türk Amerikan hekim ve sunucu. Columbia Üniversitesi’nde başkan yardımcısı ve cerrahi profesörü. Halen New York Presbyterian Hastanesi’nde Kalp ve Damar Enstitüsü ve Tamamlayıcı İlaç Programını yönetiyor. Mehmet Öz, 11 Haziran 1960'ta babasının görev yaptığı Cleveland'da doğdu. Harvard Üniversitesi'nden mezun olmuştur.

Sağlıklı Diyet İçin 10 İpucu

  1. Yemek tabaklarınızı küçükleriyle değiştirin. Tabak boyutu küçüldükçe porsiyonumuz küçülecek, dolayısıyla da yeme alışkanlığımız değişecektir.
  2. Ne yediğinizi not ederek hesaplayın. Abur cuburdan vazgeçemiyorsanız, bir hafta boyunca yediklerinizin paketlerini atmayın ve kalorilerini not edin.
  3. Mutlaka düzenli olarak kahvaltı yapın. Yanlış yanılgının aksine porsiyon sayısını azaltmak kilo almaya, artırmak ise zayıflamaya yardımcı olmaktadır.
  4. Diyete rağmen kilo veremiyorsanız, yaptığınız egzersizin süresini artırın. Ayrıca diyet ve egzersiz ile birlikte zayıflamaya yardımcı takviye besinler kullanarak da süreci hızlandırabilirsiniz.
  5. Hayatınızda yogaya pilatese yer verin. Yarım saat yoga ya da pilates yapıldığında, yaklaşık olarak 350 kalori yakabilirsiniz. Üstelik alışkanlık haline getirerek ideal kilonuzu korumanız çok daha ulaşılabilir olacaktır.
  6. Hayatınızdaki hareketi artırın. Arabanızı gideceğiniz yerden uzağa park etmek, alışveriş merkezleri ve benzer yerlerde asansör kullanmamak gibi tedbirler, siz farkında olmasanız da kalori yakmanızı sağlayacaktır. Bunu alışkanlık haline getirerek sağlıklı kilonuzu koruyabilirsiniz.
  7. Düzenli uyku uyuyarak hormonlarınızın düzenli çalışmasını sağlayın. Uyku bir çok açıdan vücut sağlığı için önemlidir. Düzenli uyku ile hormonların dengeli salgılanması hormonel dengesizliğe bağlı kilonuzun aşırı artma riskini azaltacaktır.
  8. Günde 10 bin adım atın. Artık mobil telefonlarda bulunan uygulamalar ile gün içinde kaç adım attığınızı takip edebilirsiniz. Eğer gün içinde 10 bin adımdan daha az adım atıyorsanız, yeterince hareket etmiyorsunuz demektir.
  9. Yemek yerken acele etmeyin ve ara verin. İnsan vücudunda beyinden sonra en çok nöron mide ve sindirim sistemlerinde bulunur. Sinir ağları ile beyine bilgi gönderen bu nöronlar doyma hissini iletmekte gecikme yaşayabilir. Bunun için bir miktar yedikten sonra kısa bir ara vererek doyma hissine göre yemeği bitirmeniz kilo verme konusunda yardımcı olacaktır.
  10. Her öğünde protein almaya çalışın. Kilo vermek isteyenler için protein, karbonhidrat ve yağa oranla çok daha faydalıdır. Her öğününüzde az miktarda da olsa yağsız protein mutlaka olsun.
  11. BONUS: Takviye edici gıda kullanın: Diyet ve spor ile ilgili daha etkili ve hızlı kilo verip ideal kiloda kalabilmek için takviye edici gıda kullanabilirsiniz. Gerekli izinleri ve belgeleri olan etkinliği kanıtlanmış takviye edici gıdalarla süreci hızlandırıp daha kısa sürede ideal görünüme ulaşabilirsiniz.
Unutmayınız amaç sadece kilo vermek olmamalı. Bu doğrultuda hayatımıza adapte ettiğimiz spor ve diyet ile birlikte takviye edici gıdalar ile vücudunuzun ideal formunu koruyabilirsiniz. ID-ALG ile ilgili bilgi için buraya tıklayabilirsiniz.